ATM-chiptuning Norge | Få mer ut av kjøretøy | ATM-chiptuning.no
  • Hjem
  • Software
  • BETALINGSLØSNING
  • FAQ
  • Tjenester
  • SEND FORESPØRSEL
  • Garanti
  • Kontakt

Chip tuning programvareutvikling

ATM Chip tuning garanterer deg best mulig sluttresultat og vi er den eneste leverandøren i Europa som selv utvikler chip tuning programvare. Dette sikrer deg best mulig sluttresultat på kjøretøyet. ATM-programmene er godt gjennomtestet og ATM vet hvordan man skal oppnå best mulig ytelse fra bensin og dieselbiler på en ansvarlig måte.

Chip tuning programvare

En kraftforbedring på opptil 40%
Modifikasjonene
Hver bil er utstyrt med standard styringsprogramvare fra fabrikken. Denne kontrollprogramvaren er i de fleste tilfeller utviklet langt innenfor den maksimale belastningen til den aktuelle motoren. Resultatet etter ATM chip tuning resulterer i mer kraft og dreiemoment. For turbo ladede motorer resulterer dette i en forbedring på 20 til 40%. For motorer uten turbo resulterer optimalisering av motorstyringen i en gevinst på ca. 10%. Et annet aspekt som ses som en stor fordel er at det etter en optimalisering blir motoren mye mer livlig og reagerer raskere på gassbevegelser.
Kontroller mapper
Under modifikasjonen av chip tuning programvare, justerer ATM blant annet mappene under;
​
  • Akselerator pedal injeksjon;
  • Momentbegrensere;
  • Turboladningstrykk;
  • Drivstoff / luftforhold;
  • Drivstofftrykk.

Programvarevarianter fra fabrikken


Bilprodusenter utvikler biler med ulike programvarevarianter hvor utnyttelsen er langt innenfor maks hk og dreiemoment til motoren. Hver bil som forlater fabrikken har en viss sikkerhetsmargin. Dette gir ATM chip tuning mulighet til optimalisere uten at det er på bekostning av motorens levetid.
​

Hva skjer under ATM Chip tuning?

Steg 1​ og Steg2

Chiptuning består i å optimalisere ytelsen til kjøretøyet ved å modifisere motorstyringssystemet ved hjelp av programvare. Programvareendring foregår hvorved motorparameter som akseleratorpedalinnsprøytning, momentbegrensere, turbo boost-trykk, drivstoff / luftforhold og drivstofftrykk justeres igjen.
EGR fjerning​

EGR-ventilen (eksosgass resirkuleringsventil) er en ventil som gjør at eksosgassene kan returneres til motoren for å redusere NOx-utslippene. EGR-ventilen kan forårsake forurensning i motorblokken og avbrytes derfor noen ganger og slås av i forbindelse med installasjonen av ATM chip tuning. 
DECAT

Decat brukes på biler som ikke lenger har en katalysator i eksosdelen. Etter at katalysatoren er fjernet, registrerer ECUen dette og forårsaker feil. Dette må justeres i forbindelse av ATM chip tuning.
Swirl Flaps​

Swirlfliker eller virvelventiler er små ventiler som varierer innløpsrørets lengde og volum for å oppnå bedre dreiemoment og mer effekt. Disse ventilene kan fjernes og programvare-deaktiveres i motorstyringssystemet. Ventilene vil noen ganger bryte av og da er det stor sjanse for at motorskader oppstår.
Fjern Vmax / Speed limiter

En hastighetsbegrenser er installert på mange biler i dag. Denne begrenseren sikrer at full fartspotensial ikke oppnås. Denne hastighetsbegrenseren kan man velge å slå av i forbindelse med installasjon av ATM chip tuning.
START / STOP Deaktivering

Start & Stop-systemet som sørger for at motoren automatisk slås av når tomgang. I mange biler kan systemet slås av ved hjelp av en knapp. I visse tilfeller er dette ikke mulig, og i slike tilfeller kan man velge å slå dette av i forbindelse med installasjon av ATM chip tuning.
Fjerning av DTCs

DTC, kort for diagnostiske feilkoder, er rapporter om funksjonsfeil i motoren eller girkassen som blir lagt merke til av styringssystemet. Disse varslingene kan deaktiveres når årsaken til rapporten er funnet og løst.
Launch control

Startstyring er et verktøy for å aktivere den perfekte akselerasjonen. Systemet kan programmeres med programvare i enkelte biler. Det er et komplekst system som sikrer at motoren, girkassen og kjøringen fungerer i harmoni. Motorstyringssystemet holder motoren i en bestemt hastighet, slik at maksimal akselerasjon er mulig uten å skape hjulspinn.
Anti lag

Anti-lag injiserer ekstra drivstoff og senker tenningen for å øke turbotrykket mens gassventilen ikke er helt åpen. Det har blitt utviklet for å redusere forsinkelsestiden til turboen når akselerert. Real anti-lag er bare egnet for rallybiler, men mange finner systemet interessant fordi eksos- og motorstøyen høres ut som en racerbil.
Pop & Bang Crancle- mappen 
Pop & Bang Crackle-kartet fungerer i henhold til samme prinsipp som antilag bare i forsinkelsesforhold.
 
Forespørsel om tilbud
https://www.atm-chiptuning.no/​

                                                                                                         COPYRIGHT 2020.
​ALL RIGHTS RESERVED.
  • Hjem
  • Software
  • BETALINGSLØSNING
  • FAQ
  • Tjenester
  • SEND FORESPØRSEL
  • Garanti
  • Kontakt